Waarom is het aanbieden van een gepersonaliseerde ervaring belangrijk?

Als je een eigen webwinkel hebt, dan is het natuurlijk erg belangrijk dat je je weet te onderscheiden van al je concurrenten. Dit kun je op verschillende manieren doen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het maken van een uniek ontwerp, betere voorwaarden bieden aan je klanten, maar de beste keuze die je kan maken, is het aanbieden van een gepersonaliseerde ervaring. Veel webwinkels hebben dit niet en dat heeft er voornamelijk mee te maken dat vrijwel elke webwinkel dezelfde CMS gebruikt. In dit artikel vind je meer informatie over waarom het aanbieden van een gepersonaliseerde ervaring belangrijk is. 

 

De omzet vergroten

Een van de redenen waarom het aanbieden van gepersonaliseerde content belangrijk is, is omdat je hierdoor een veel hogere omzet kunt draaien. Dat heeft er dan ook mee te maken dat Bloomreach ervoor zorgt dat potentiële klanten alleen producten te zien krijgen die ze mogelijk aan willen schaffen. Dit zal in de eerste maanden niet mogelijk zijn, want er moet voldoende data verzameld worden voordat het aanbieden van gepersonaliseerde content mogelijk is. Daarnaast word er vaak ook alleen content gezien aan bepaalde klanten, waardoor ze makkelijker over de streep gehaald worden en een aankoop verrichten. 

 

Je kunt klanten verbinden aan je webwinkel

Het is voor elke webwinkel erg belangrijk om klanten aan de webwinkel te binden. De marketingkosten voor het verkrijgen van een klant worden vaak niet terugverdiend bij de eerste aankopen, maar bij de aankoper die daarop volgen. Het verbinden van klanten aan je webwinkel wordt vaak erg moeilijk gemaakt door je concurrenten. Door een gepersonaliseerde ervaring aan te bieden, ben je al je concurrenten een stap voor en is het eenvoudiger om klanten aan je webwinkel te binden. 

 

Versla je concurrentie door het opzetten van gepersonaliseerde marketingcampagnes

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, kun je door meer omzet te genereren en klanten te verbinden aan je webwinkel, de concurrentie verslaan. Daarnaast zijn er nog allerlei andere technieken die helpen bij het verslaan van de concurrentie. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het opzetten van gepersonaliseerde marketingcampagnes die veel meer succes hebben dan traditionele marketingcampagnes. Als je meer wilt weten over de mogelijkheden en voordelen van het aanbieden van gepersonaliseerde content, dan is het zeker aan te raden om eens contact op te nemen met een Nederlandse partij die zich hiermee bezighoudt. Deze bedrijven kun je eenvoudig vinden met zoekwoorden zoals ‘Bloomreach development’ of ‘Gepersonaliseerde ervaring webshop’.

 

Over Mij

To follow the best weight loss journeys, success stories and inspirational interviews with the industry's top coaches and specialists. Start changing your life today! x Sophie Heeremans

x Sophie Heeremans

spot_img

Gerelateerde Artikelen