Internetbedrijven zijn tegenwoordig booming business. Omdat je bij het opstarten van jouw webshop of ander internetbedrijf al snel te maken krijgt met concurrentie of andere uitdagingen, dragen wij jou in dit artikel een aantal tips aan.
Algemene winkel of niche winkel?
Hoewel veel advies, inclusief het onze, je zal vertellen om met een nichewinkel te beginnen, is de waarheid dat je soms niet één soort product of diensten wilt verkopen. In werkelijkheid zijn algemene winkels, hoewel ze veel meer werk kunnen zijn, tussen het georganiseerd en gecategoriseerd houden van producten en marketing naar verschillende demografische categorieën, geweldige winkels om mee op te starten omdat ze je dwingen om breder te denken.
Aan de andere kant, als je het werk wilt steken in het onderzoeken en valideren van een niche, kan een niche-winkel je toelaten om de juiste doelgroep te vinden en jouw producten te vermarkten. De lopende niche zou een voorbeeld zijn van een niche binnen de fitnessverticaal. Hoewel er nog steeds veel concurrentie is voor hardloopkleding en accessoires, is het lang niet zo breed als wanneer je een breed scala aan fitnessapparatuur zou verkopen. Dit komt eigenlijk allemaal neer op één vraag: “Waar heb je de tolerantie voor?” Als je dat eerlijk kunt beantwoorden en ervan overtuigd bent dat je verkeer kunt genereren, ben je helemaal klaar om jouw online business op te zetten.
Wees erop voorbereid om snel te schakelen
Er zijn allerlei onverwachte uitdagingen en tegenslagen die zich zullen voordoen, omdat je uiteindelijk een bedrijf runt. Een leverancier kan stoppen met het aanleveren van een product, een nieuwe trend kan plotseling opkomen, jouw klanten kunnen een hekel hebben aan een product dat je aan jouw winkel hebt toegevoegd, of een van jouw advertenties kunnen heel goed schalen en je moet een lening nemen om door te gaan met de ondersteuning van de groei. Marktveranderingen zijn niet per se goed of slecht, maar ze vereisen wel dat je flexibel en beslissend bent wanneer het moment daarvoor nodig is.
Bied uitzonderlijke klantenservice
Er zijn manieren om op te vallen wanneer u vergelijkbare producten verkoopt aan andere bedrijven. Hoewel je misschien denkt dat het aanbieden van terugbetalingen en het beantwoorden van vragen de rol van klantenservice is, is dat precies waar het werk begint. Vertel grappen, schrijf bedankkaarten, stuur verrassingen en doe je best om ze speciaal te laten voelen. Ook is het belangrijk om simpele, praktische te denken. Dus zorgen dat jouw producten bij de klant heel aankomen, door de beste kwaliteit tape en bubbeltjesplastic te gebruiken.
Zoals de dichter Maya Angelou zei: ‘Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je hebt gedaan. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen hebt laten voelen.’